小さなアクションから1つの世界へ。

「外国人観光客のお困りごと解決ボランティア in NAMBA 2014.2.23」“Let’s Solve the Problem of Tourist in NAMBA” 23/2/2014

  • HOME »
  • 「外国人観光客のお困りごと解決ボランティア in NAMBA 2014.2.23」“Let’s Solve the Problem of Tourist in NAMBA” 23/2/2014

vtact_2
前回は、大阪駅でのお困り事解決ボランティアでした。

今回は、場所を変えて南海なんば駅を拠点に外国人観光客の方にインタビューしました!

時間は、朝10時からお昼をはさんで午後2時まで行いました。

今回インタビューできたのは11組です。

難波では、道に迷っている観光客を多く見かけ、道案内をしながらインタビューを行いました。

一番始めにインタビューしたのは、こちらのヨーロッパから仕事で来られた方々。

SONY DSC
大阪での滞在時間が限られているので、荷物を預けて観光したいとのことでした。
インフォメーションセンターで地図をもらい、コインロッカーと目的地を案内しました。

梅田でのインタビューでもありましたが、地図がわかりづらいという声が多いですね。

こちらは香港から来られた方で、道で迷っていたところ声をかけました。

SONY DSC
帰国する前に買い物をしてから帰りたいとのことで、できるだけ早く目的地に着くよう案内しました。
すごく気さくにインタビューにも答えてくれ、こちらも温かい気持ちになりました。(^^)

外国人の方はWi-Fi機器を持っている方が少なく、日本でも使えるところは限られているので、
入り組んだ駅や建物内の移動は難しいようです。

場所を少し変え、道具屋筋でもインタビューをしました。

こちらはインドネシアの方々。

SONY DSC
こちらは食に関する問題でした。
宗教上食べられないものもあるので、その面が気になるとのこと。

インドネシアでは、一般的にお店の入り口にハラールマークが貼られていますが、日本ではあまり見かけませんね。

他にも、台湾の方や
SONY DSC

韓国の方、
SONY DSC

オーストラリア出身の方、
SONY DSC

こちらもオーストラリアの方でした。
SONY DSC

本当にみなさん丁寧に答えてくださったので、1つ1つ載せたいのですが長くなってしまうため写真でご紹介させていただきました。
たくさんの国々の方のお困り事を聞くことができ、また、私たちができそうなことが増えました。

今回は、みなさん快くインタビューを引き受けていただきました。
本当にご協力ありがとうございました。vtact_2

This time, we act to “Let’s Solve the Problem of Tourist” at NAMBA station.

We met eleven group and interview about “do you had in trouble at this trip” for them.

In Namba, there are so many tourist and who get lost, so sometime we interview with lead the way.


The first we interview to this workers.

SONY DSC
They wants to leave the baggage and go to a store. In Umeda, we heard the problem about no place to leave the baggage too. We thought tourist has same this problem…


Then we moved to outside, we just find this family.

SONY DSC
We thought they just in trouble, and we said “do you have in trouble?”. So they wants to get the train, but Namba station is very difficult to find and to get there, we take them to there.

In the way, we ask some about the problem at this trip. They sometimes feel the trouble about walking directions. We wish Japan has a lot of Wi-Fi spot…

Next, we moved to Douguya-suji (street of tools & equipments for chef and restaurant) to interview.


This family is from Indonesia.

SONY DSC
They have the problem about foods.
Because In Indonesia there have halal mark in front of the restaurant. But, in Osaka is not quite so common.

We guess if there has the map of halal restaurant, it will more comfortable.


Here is from Taiwan.

SONY DSC
She had a lot of came to Japan with her job.
In the interview, we just worried about the hotel. She said some hotels are not good at English if freely talk to the staff feel easy.

Some people have this thing. When we went to the trip we feel same as this problem.


Next is from Korean students.

SONY DSC
They are free travel group. They feel a trouble when no sign on the route to destination. Actually the station which is not major one, there’s not enough guide sign. This is little problem but we wish to feeing happy for tourist all the time at stay.


This couple is from Australia.

SONY DSC
They have no problem at this trip. Instead of it, we can heard Japanese good point. That is Clean and peoples are very kind. We were really glad to hear it. Thank you.


In the end, we interview to this couple.

SONY DSC
They are from Australia too. They also not feel bad, but sometime feel bad when couldn’t find the guide sign. This is common problem we felt…


The tourist who met this time, they answered really kindness and politely.
Thank you very much, we very glad to it. 🙂

  • Facebook
  • Hatena
  • twitter
  • Google+
PAGETOP
Copyright © Language Rescue All Rights Reserved.